_matic_ je napisal/-a:
grizliboy je napisal/-a:
Sam ne naredim nobene fotografije več v jpegu, ker je popravljanje močno sfaljenjenih nastavitev precej lažje in hitrejše s premiki par drsnikov v raw programju (npr. adobov camera raw, ki je del Ps-a) kot pa mučenje in poznavanje vseh možnosti v samem PS-u.
Sam sem imel eno zelo dobro izkušnjo ker sem v tistem trenutku fotografiral v rawu.
V tivoliju sem hranil veverico s lešnikom v eni roki in s drugo roko fotografiral. Fotografija je ratala kot bolj ne bi mogla - bila je ostra, ravno v trenutku ko se je veverica dotaknila moje roke in zgrabila lešnik ter nato še par korakov stran poglodala ....... ampak AWB je sfalil do konca in naprej. Veverica je bila zaradi zelenja nad njo modro vijolična in me je skoraj kap ob ogledu na ekranu.
V camera rawu sem s par drsnikov spremenil v pravilno barvo, pa na samo kvaliteto fotografije praktično ni imelo vpliva. Sicer bi iz jpega isto naredil v samem PS-u, vendar bi imel veliko veliko več iskanja po menijih in tudi precej hitreje bi se poznalo na sami ostrini, kvaliteti fotografije.
Tako da sam zajemam vse fotografije izsključno v rawu ter si potem raje vzamem čas za pregled in obdelavo fotografij v PS-u. Sam si to razkošje še lahko privoščim, od vsakega posameznika pa je odvisno kako se odloči.
Pa še nekaj: Popolni začetnik v poznavanju PS-a bo precej hitreje skužil program, če bo fotografiral v rawu ravno zaradi odličnega camera rawa, kjer je vsak premik drsnika takoj viden, pa tudi napačne premike drsnika takoj povrneš na osnovno vrednost, dočim za isto nalogo v samem PS-u potrebno precej vaje in poznavanja vseh možnosti ki jih PS ponuja preko menijev. No vsaj jaz sem se tako precej hitreje naučil vsaj osnovne obdelave fotografije.
JPEG se ravno tako lahko odpre v Camera Raw (vsaj v novejših verzijah PS) in tudi v Lightroomu. Tako da lahko pri JPEG fotki lahko ravno tako premikaš iste drsnike.
Premikaš že iste drsnike, ampak rezultat ni nujno enak ... na primer WB oz. 'Temp' drsnik (govorim za LR) je za RAW in JPEG različen, pri RAW nastavljaš temperaturo izvora svetlobe, pri JPG pa spreminjaš neko kvazi temperaturo od +100% do -100%, če imaš totalno sfaljen WB z JPEG ne boš rešil slike, z RAW pa v nekaj sekundah ... V 12-bitni RAW datoteki je možnih 68 milijard različnih odtenkov barv, medtem ko v JPEG samo ca. 16 milijonov ... s tega naslova ima RAW večji dinamičen razpon, saj je mogoče v posprodukciji prikazati dodatne detajle v nadosvetljenih in podosvetljenih delih slike, ki jih seveda v JPEG datotekah že zdavnaj ne bi bilo več, ker mu zmanjka barv ...