* *
Danes je 29 sep 2020, 20:05

Časovni pas: UTC + 1 ura




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 403 prispevkov ]  Pojdi na stran Prejšnja  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Naslednja
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 23 dec 2011, 21:09 
Odsoten
vstopil v forum

Pridružen: 14 sep 2006, 13:36
Prispevkov: 397
kulc gleda logopede :lol:

ps.: za prednovoletni čas mal heca ...
pa vesele praznike


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 23 dec 2011, 21:38 
Odsoten
vstopil v forum

Pridružen: 17 dec 2009, 12:37
Prispevkov: 240
Jang je napisal/-a:
Sej tole spada pod pozitivno tablo , a ne :wink:

http://www.ted.com/talks/lang/slv/ric_elias.html


Respect možakarju! Pa podobno izkušnjo (brez strmoglavljanja) želim vsem!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 08 jan 2012, 18:22 
Odsoten
vstopil v forum

Pridružen: 14 sep 2006, 13:36
Prispevkov: 397
Zdaj moram pa moj zadnji post na črni tabli kar se tiče natečaja na pozitivno prestavit :D

ps.: Človek si takole samo delo naredi :)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 08 jan 2012, 22:32 
Odsoten
Marsal

Pridružen: 29 sep 2003, 06:39
Prispevkov: 21125
Kraj: Ljubljana
antonz je napisal/-a:
Zdaj moram pa moj zadnji post na črni tabli kar se tiče natečaja na pozitivno prestavit :D

ps.: Človek si takole samo delo naredi :)



Tvoje delo je kot brca v rit. Enostavno te malo porine naprej. Hvala za tvoje delo.

Matjaž


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 08 jan 2012, 22:49 
Odsoten
vstopil v forum

Pridružen: 14 sep 2006, 13:36
Prispevkov: 397
matjaz je napisal/-a:
antonz je napisal/-a:
Zdaj moram pa moj zadnji post na črni tabli kar se tiče natečaja na pozitivno prestavit :D

ps.: Človek si takole samo delo naredi :)



Tvoje delo je kot brca v rit. Enostavno te malo porine naprej. Hvala za tvoje delo.

Matjaž

=D=


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 10 jan 2012, 23:11 
Odsoten
vstopil v forum

Pridružen: 14 sep 2006, 13:36
Prispevkov: 397
A-700 je šla papa :-({|= !
Slava ji, bo služila še naprej novemu lastniku =D=


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 08 mar 2012, 13:35 
Odsoten
Pristopni član

Pridružen: 06 jan 2010, 10:10
Prispevkov: 20
Zanimivo branje... Za razmislek... Zato na pozitivni tabli...

ANALIZA ŽIRIRANJA


Pomembnosti žiriranja (ocenjevanja, selekcionoranja) ne moremo zanikati. Kje bi bila klubska fotografija brez tekmovanj, ocenjevanj, razstav? Delo žirantov pa je kljub pomembnosti zelo redko pohvaljeno, pravzaprav je predmet nenehne kritike in podcenjevanja. Kljub vsemu temu, pa se še vedno tekmuje, saj fotografska strast, tako meni avtor, prevlada nad negativnimi aspekti.

Kritiziranje s strani raznih novinarjev, predavateljev in drugih je postalo že endemično, čeprav so le redki tudi poznavalci in ne prispevajo nič k napredku fotografije.

Članki o kritiki žiriranja temeljijo predvsem na individualnih pristopih žirantov, o njihovih metodah izbiranja najboljših fotografij, a brez primerjalnih analiz in predlaganih rešitev.

Ko se je avtor, diplomirani psihiater, Eddy Sethna, pred 17 leti začel resneje ukvarjati s fotografijo, ga je fasciniral način žiriranja, podobno kot nekateri aspekti v njegovem profesionalnem življenju, v katerem se prav tako srečuje z nekaterimi abstraktnimi temami, ki jih je težko meriti in okvalificirati. Ker so v psihiatriji za to razvili sofisticirane metode, kako oceniti probleme, z uporabo različnih lestvic in statistik, se je spraševal, ali je mogoče kaj takega doseči tudi v fotografiji. Od samega začetka je vedel, da o tem ne obstaja dosti literature in da ne pride v poštev dosti kaj drugega kot opazovanje žiriranja. Sam je nekaj let opazoval žiriranje na različnih nivojih in to počne še danes. Profesionalne izkušnje opazovanja ljudi so mu pri tem veliko pomagale. Z njimi se je tudi veliko pogovarjal, vendar ni vplival na njihovo delo.

Svoja opazovanja je opredelil kot pozitivna in negativna.

NEGATIVNE UGOTOVITVE (omejil se je na štiri)

1. Precenjevanje ideje
2. Nezmožnost videnja slike kot celote
3. Kritični namesto konstruktivni pristop
4. Pretirani poudarek temu kako velik napor je potreben za to, da se fotografija naredi

Ad 1.) Precenjevanje ideje (termin iz psihiatrije)

Določeni žiranti najdejo v fotografiji tisto, kar so že sami nekoč neuspešno poskusili narediti in potem hočejo to idejo promovirati kot najpomembnejšo, pri tem pa pozabljajo na vse ostale kriterije.

Potem našteje nekaj primerov iz žiriranja, (ki so obenem nekako opozorilo kako se ne bi smelo delati- op. IB)

1. žirant je bil mnenja, da so diagonalne linije pomembnejše kot vertikalne ali horizontalne in je večino časa porabil za iskanje teh linij, da bi dokazal svoj prav
2. je ocenjeval predvsem ozadja, prvi plan mu ni bil nič pomemben
3. je posvečal vso pozornost razponom tonov od črne do bele (pri ČB ) in trdil, da mora biti slika zgoraj vedno svetla in spodaj temna
4. če ni kreativna se je sploh ne bi smelo pošiljati
5. ČB so veliko bolj kreativne. Barvne bi morali spremeniti v ČB.
6. je nagradil sliko klubskega kolega »kot presenečenje«. Na vprašanje ostalih žirantov, kaj je na njej tako dobrega pa odgovoril: »Žal mi je če ne morete razumeti te fotografije«.
7. gibajoči predmeti, posneti z dolgim časom, morajo biti vsaj v enem delu ostri, je trdil nek žirant
8. ocenjeval je kvaliteto izpisa (printa)
9. je preveč poudarjal okvir slike
10. je trdil, da je prava narava posneta le v divjini in je za ugotavljanje tega porabil ogromno časa
11. je precenjeval fotografije sesalcev v naravi napram ptičem, insektom, rožam….
12. nekateri ne marajo studijskih portretov, ker je za njih to nevredno dobrega fotografa

Sam je mnenja, da se fotografij ne bi smelo izločati že v naprej, ampak bi se jih moralo vsaj primerjati med sabo. Vsi našteti primeri namreč kažejo na to, da si vsak žirant naredi svoje kriterije, ki pa bi po avtorjevem morali biti vsaj nediskriminatorni in ugotavlja, da bi žiranti morali biti dovolj profesionalni za svoje delo.

Ad 2.) Nezmožnost videnja fotografije kot celote

Osnovni princip Gestaltove teorije: celota ni vsota posameznih delov.

- lepota stavbe ni v lepoti posameznih sestavnih elementov (npr. zidakov), ampak v končnem izdelku
- v glasbi ni lepota v posamezni noti, ampak šele v zaporedju (sozvočju) vseh not
- nekateri poudarjajo preveč posamezne tone, barve, dele….(npr. postavitev rok pri portretih)

Najprej celota, šele nato deli!

Ni pomembno, na kakšen način (tehniko) je fotografija posneta, pač pa je pomembno sporočilo.

Nekateri so preokupirani s tehnično izvedbo (bolj kot z umetniško ekspresijo).

Avtor ugotavlja, da je ocenjevanje večine žirantov intuitivno, ki ne omogoča nadgradnje, da ne analizirajo svojih metod in da niso razvili svojega sistema ocenjevanja.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 08 mar 2012, 13:36 
Odsoten
Pristopni član

Pridružen: 06 jan 2010, 10:10
Prispevkov: 20
Ad 3.) Konstruktivno kritičen ali preveč kritičen

Moderni pristop ocenjevanja znanja je odkriti, kaj kandidat zna in ne česar ne zna. Če bi bili enaki pristopi tudi v fotografiji, bi bilo potrebno ugotoviti, kaj je dobro in ne kaj napačno.

Veliko žirantov meni, da je namen žiriranja ugotoviti kaj je na fotografiji narobe in da je najboljša tista fotografija, ki ima najmanj napak. Takšni kriteriji ne morejo biti konstruktivni.

Najpomembnejše prepričanje v psihologiji je, da se ljudje naučijo ali spremenijo način obnašanja samo takrat, ko so nagrajeni. Če je to res, je potrebno poudariti odkrivanje dobrih potez in kot konstruktivni nasvet: izogibati se bližnjicam. Avtor je dobil informacije, da imajo žiranti ocenjevanja cvetličnih aranžmajev pred začetkom treninge, kjer jih naučijo odkrivati predvsem prednosti oz. pozitivne strani cvetličnih aranžmajev in ne tistega kaj je narobe, pa tudi obnašanja (da niso osorni, da ne dajejo nesramnih komentarjev).

Kadar k zadevi pristopiš konstruktivno, zagotovo ni prostora za nesramnosti, sarkazem ali umazanije. V tistih redkih primerih, ko pa je kritika na mestu, se lahko to naredi zelo spoštljivo in konstruktivno naravnano. Avtor je prepričan, da klubska fotografija izgubila ogromno potencialno dobrih fotografov samo zaradi zlonamernih komentarjev žirantov.
Žiriranje bi moralo stremeti k temu, da bi funkcionirali uglašeno, z namenom dobro opraviti svoje delo, saj se prav to od njih tudi pričakuje.

Ad 4.) Trud vložen v fotografijo

Veliko žirantov misli, da je potrebno upoštevati tudi trud potreben da fotografijo narediš. To je težko dosegljivo. Če bi upoštevali tudi to, bi morali upoštevati tudi učinek boljše opreme (slabše opreme), težnje do fotografiranja, potovanja, tudi njegovo višino…

Najboljše bi bilo, da bi se žiranti omejili zgolj na to, kar dobijo pred sebe in se sploh ne bi smeli ukvarjati s tem, kako je fotografija nastala oz. koliko truda je bilo v njo vloženo.


POZITIVNI ASPEKTI

Ugotovil je, da so pri dobrem žiriranju šteli trije atributi.

1. Sporočilo, ki ga fotografija oddaja…………50- 60%
2. Vsebina fotografije…………………………30- 35%
3. Tehnična dovršenost fotografije………........10- 15%

Ad 1.) Sporočilo fotografije

Ocenjevanje vseh vrst umetnosti, vključno s fotografijo, ni primarno intelektualno, ampak emocionalno delo, ki pa je lahko zabavno, depresivno, ganljivo ali zastrašujoče….Tu so občutki, emocije, razpoloženje, ki dajejo fotografiji sporočilnost, ki bi naj bila njena osnovna vrednost.
Žiriranje je dobro, če je opravljeno bolj s srcem kot glavo, s sposobnostjo občutenja fotografije in ne le njene vizualizacije.
Zelo pogosto se zgodi, da je težko ubesediti emocije in občutja, ki jih fotografija sporoča, pa tudi vsi žiranti nimajo te verbalne sposobnosti. Vsak žirant, ki težko izraža emocije in občutja, se ne bi smel počutiti zapostavljenega (manjvrednega) če nima te sposobnosti, saj je nima večina ljudi. Kot večina sposobnosti, se tudi ta lahko z vajo (večkratno žiriranje) izboljša. Ni pomembno, da žirant ugotovi, kaj je avtor s fotografijo hotel povedati, pač pa je pomembno kakšni občutki ali misli so se mu porajali ob opazovanju fotografije.
Pogosto (običajno), se dogaja, da imajo iste fotografije različna sporočila različnim opazovalcem in takšne fotografije bi morale biti boljše ocenjene.

Poleg občutenj, emocij in razpoloženja mora fotografija izražati še tri druge stvari:
- zgodbo,
- idejo ali inovativnost
- interpretacijo lepote ali kakšne druge kvalitete subjekta.

a.) Fotografija lahko sporoča neko zgodbo ali je zgolj dokumentarna, najboljše pa so tiste fotografije, ki so nabite z emocijami. Npr. fotografije beguncev na vietnamskih ladjah ne bi bile dobre, če ne bi imele pridiha trpljenja, ki poudarja socialne stiske, vojno, trpljenje…

b.) Ideja ali kreativnost. Kreativna je tista fotografija, kjer fotograf doda nek kreativni vložek, ki se lahko doseže že pri snemanju samem ali kasneje z obdelavo. To ne pomeni, da morajo biti fotografije zmanipulirane, da bi bile kreativne, ampak morajo izražati osebni pristop fotografa, ki se odraža na opazovalcu tako, da mu sproža nekatere njegove lastne misli, fantazije, predstave… Kreativnost naredi fotografijo dobro.

c.) In nazadnje, lahko fotograf doda pomen fotografiji z njegovo sposobnostjo interpretiranja lepote ali izbora subjekta fotografiranja.

Trenutno se kažejo tendence, da nič kar ni kreativno ali sodobno ne sodi v fotografijo. Zelo narobe bi bilo, če bi ta ekstremni pogled obveljal.

Žiranti pogosto pravijo, da v bistvu fotografi samo posnamejo (ujamejo) tisto kar je dobro (v smislu subjekta). To je zelo ozek pogled, saj različni fotografi interpretirajo iste subjekte na zelo različne načine, seveda eni boljše kot drugi. Npr. če nek glasbenik igra klasični komad, ne moremo reči, da je igral samo tisto, kar je skomponiral skladatelj, ampak je dodal svoj lastni izraz in isto je pri fotografiji in žiranti bi seveda pri ocenjevanju to morali upoštevati.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 08 mar 2012, 13:36 
Odsoten
Pristopni član

Pridružen: 06 jan 2010, 10:10
Prispevkov: 20
Ad 2.) Vsebina fotografije in obravnava

Če se zdi očesu fotografija lepa, še to ne pomeni, da je tudi dobra. Različni subjekti imajo različno fotogeničnost. Ni pa pomemben samo subjekt (človek, krajina..), pač pa je pomemben pogled oz. izbor, izrez, ozadje…je tisto kar odloči ali bo fotografija dobra ali ne.
Pogosto se zgodi, da je izjemnost motiva (redkost, unikatnost, edinstvenost…), tisto, kar naredi fotografijo dobro. Toda enako pomembni kot izbor motiva so:
- izbor in kontrola osvetlitve
- kaj je oz. ni vključeno v fotografijo
- izbor ozadja in nastavitev ali postavitev subjekta v okolje
- ostrina ali neostrina na celoti ali delih fotografije
- interpretacija gibanja
- jukstapozicija tonov in barv
- koriščenje perspektive
- izbor časa fotografiranja
- kompozicija
- izbor vzorcev in tekstur
- izbira formata
- oblike in dimenzije fotografije

Ad 3.) Tehnični aspekti

Tehnične odlike fotografije:
- uporaba tonske lestvice in barvni razpon
- pravilna ekspozicija
- ostrina (primerna subjektu)
- kvaliteta posnetka
- retuširanje
- primeren izbor ČB ali barvna
- prezentacija (okvir, izrez)

Dilema: tehnično dovršena ali umetniška ne bi smelo biti vprašanje, ker je tehnično dovršeno lažje narediti kot estetsko. Kot posledica: tisti, ki so sposobni narediti dobro umetniško ekspresijo praviloma nimajo težav s tehnično platjo izvedbe. Zelo redko se namreč zgodi, da se zavrže odlična umetniška fotografija zaradi slabe tehnične izvedbe. Pogosto pa je obratno.

Ocenjevanje po teh 3 kriterijih je v večini primerov primeren način, so pa izjeme, kjer je potrebna fleksibilnost v ocenjevanju. Recimo, da imamo fotografijo, ki nima nekega zelo emocionalnega sporočila, je pa odličen primer »posnetka v pravem trenutku«. Takšna fotografija si zasluži več po 2. in 3. kriteriju kot po 1.

Zaključek: čeprav sem izpostavil te tri kriterije, po katerih bi naj bile fotografije primerno ocenjene, še to ne pomeni, da je to pravilo za ocenjevanje. Ocenjevanje je bilo in bo ostalo subjektivno, zato imamo 3 ali več žirantov, da so pokriti različni interesi (okusi).
Priporočeno je, da se žirantje poedinijo kaj bodo iskali in izberejo osnovne parametre za izbor. Dober primer ocenjevanja je umetnostno drsanje, kjer se ocenjuje tehnična in umetniška plat, pa še tam polagajo eni sodniki več pozornosti enemu, drugi drugemu.

Enako je v fotografiji, saj ima največkrat vsak žirant svoje kriterije, ki so ponavadi osebni in
- odvisni od tega kaj sam fotografira
- odvisni od modnih trendov (muh)
- pristranskosti
- poudarjanja ideje…

Če bi bil sprejet nek konsenz, kaj vse bo pri ocenjevanju štelo, bi marsikateremu kandidatu pomagalo pri izboru fotografije in razumevanju odločitve žirantov.

Ostaja še nekaj točk, ki bi jih morali žiranti upoštevati:

Kako določiti glavno nagrado. Največji problem (skoraj nemogoče) na velikih natečajih in salonih je namreč, kako med tisoči fotografij izbrati eno kot najboljšo. Če se odločijo za pokrajino, bo sigurno dosti drugih, ki so enako dobre, opazovalci pa bi se lahko spraševali zakaj so izbrali pokrajino, ko pa je tudi v drugih kategorijah dosti dobrih fotografij. Včasih izberejo za najboljšo takšno fotografijo, ki nima (po nekih veljavnih standardih) nobenih kvalitet za zmagovalno fotografijo (»je čisto mimo«), kot izgovor pa navedejo, da je v fotografiji nekaj, kar so oni videli, mi pa tega pač ne vidimo. Dostikrat se zdi, da imajo žiranti občutek, da bodo ocenjeni po nagradah, ki jih podelijo.

Na koncu razmišlja avtor, da bi bila dobra rešitev, da bi dali prvo nagrado avtorju z največjim številom sprejetih fotografij oz. najbolj kompetentnemu ali umetniškemu fotografu.

Nadalje razmišlja o tem, ali lahko žiranti tudi sodelujejo na natečajih in je mnenja, da jim bi moralo biti to celo prepovedano, prav tako pa misli, da ni potrebe, da bi v žirije vključevali izdelovalce fotografij, saj obstaja bojazen, da so lahko enostranski (samo fotografije in diasi).

Avtor zaključuje svoj članek z vprašanjem kako bi lahko žiranti izboljšali standarde ocenjevanja in ugotavlja, da je edini način ta, da bila njihov trud in znanje nagrajena (vključno z denarnimi nagradami).


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 22 jun 2012, 09:46 
Odsoten
vstopil v forum

Pridružen: 14 sep 2006, 13:36
Prispevkov: 397
Če se na črni tabli nič ne dogaja, je iluzorno pričakovat kaj na pozitivni ...
(: ... brez slabega, ni dobrega ... ;)

0=0; (bi se še ajnštajn strinjau{razen, če bi kaj dopolnil v zavitih oklepajih})


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 22 jun 2012, 14:31 
Odsoten
Pristopni član

Pridružen: 22 okt 2009, 17:42
Prispevkov: 69
Antonz je na "hantle" :-D
Če ne drugače, dam jaz antonza na pozitivno tablo, če ne drugega je dosegel to, da sem na njo kliknil po dobrih 3 mesecih :mrgreen:

Pa še maršal je par fotk pokomentiral zaradi tega tvojega metka oz črno/pozitivnih tabl.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 22 jun 2012, 18:33 
Odsoten
vstopil v forum
Uporabniški avatar

Pridružen: 02 maj 2009, 06:52
Prispevkov: 227
Na pozitivno tablo dajem vse, ki komentirate in ustvarjate galerijo tako kot mora bit..
Sam sem ''gnil'' glede tega in upam da ne zamerite preveč tistim, ki tega preprosto ne znamo spravit na tipkovnico..
I know, I suck..

LP Sandi


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 22 jun 2012, 19:10 
Odsoten
Svetovalec v resnih temah
Uporabniški avatar

Pridružen: 01 dec 2006, 04:10
Prispevkov: 2084
Kraj: Ljubljana
Ditrich je napisal/-a:
I know, I suck..

LP Sandi


Ne Ne ....nisi ne, a ne no :lol:

-
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 23 jun 2012, 00:19 
Odsoten
vstopil v forum

Pridružen: 14 sep 2006, 13:36
Prispevkov: 397
Jang je napisal/-a:
Ditrich je napisal/-a:
I know, I suck..

LP Sandi


Ne Ne ....nisi ne, a ne no :lol:

-
Slika


fly, robyn fly(oops, jang :) :)
(se mi di, da je y, nisem pa siguren, pa prelen, da bi šel pogledat :)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pozitivna tabla
OdgovorObjavljeno: 03 jul 2012, 12:28 
Odsoten
vstopil v forum

Pridružen: 03 jan 2007, 14:52
Prispevkov: 294
antonz je napisal/-a:
http://www.e-fotografija.com/galerija/gallery_bigpic.php?id=138858&limit=90&sortby=
Morali bi omejil komentarje tudi navzgor, recimo 50 znakov max, tako bi omejil brezvezno nakladanje, ki nima nobene veze z fotografijo samo ...

Če že moraš komentirati zgodbo, je pa povsem dovolj, da napišeš: Meni osebno se zdi primerna oziroma neprimerna, dobra, družbeno kritična ...
Vsakršno filozofiranje pa prosim prihranite za kakšen drug portal, tole naj bi bil fotografski portal, režirane fotografije so pač režirane, originalov je malo, remake-ov mnogo(dobrih niti ne) ...
:roll:
Tole sem si izposodil iz ene druge teme, kajti jaz navijam za svetlobo.

Pozdravljam vse tiste, ki napišejo svoje mnenje, svoj pogled na fotografijo, kaj si ob tem mislijo, predstavljajo, čutijo, doživljajo. Odzivi so nekaj, s čimer avtor mora računati. Če se temu reče fižolofiranje, ne bi vedel. Koliko besed je za to potrebnih, tudi ne vem. Vsakemu je dano na izbiro, ali bo komentar bral ali ga bo preskočil.


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 403 prispevkov ]  Pojdi na stran Prejšnja  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Naslednja

Časovni pas: UTC + 1 ura


Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Pojdi na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group