DIWA test


Canon PowerShot G7 / Test
By Matjaž Intihar, prijevod Željko Božić
Feb 2, 2007, 21:56

 

Bilo je naznaka da će serija snažnih Canonovih kompaktnih kamera ostati bez noviteta jer si Canon nije htio raditi konkurenciju cijenom sve prihvatljivijim DSLR kamerama. I onda je na Photokini iznenadio. Predstavili su vrlo snažnu kompaktnu kameru PowerShot G7, ali ipak u nekim detaljima nešto drugačiju od prethodnih kamera te serije.

Prvu kameru iz serije PowerShot G su predstavili 2000. godine. Kompaktna kamera imenom G1 je bila tada u mnogim karakteristikama vrlo napredna i fotografu je omogućavala snimiti većinu fotografija i za zahtjevnije projekte usprkos samo 3.3M točaka. Prije koju godinu su predstavili G2, koja je uglavnom nudila samo milijun točaka više. G3, koju su predstavili krajem 2002. godine je već i oblikom bila promijenjena, dobila je veći rukohvat, mogućnost snimanja video zapisa iznad tri minute i četverostruki zoom, a zadržala senzor od 4M točaka. Već u lipnju 2003. godine su predstavili G5 (G4 su ispustili) koji je bio u crnoj boji skoro istog oblika kao i G3, tako da je osim boje bitan napredak bio samo senzor od 5M točaka. U kolovozu 2004. godine, time su se kamere G serije mijenjale u prosjeku svakih 12 mjeseci, su predstavili oblikom opet dosta obnovljenim G6. Bitna razlika od prijašnje filozofije izrade kamera serije G je bila da je tada Canon prvi puta stavio senzor s konkurentnim bojem točaka u odnosu na direktne suparnike. Do tada su se prekonzervativni i kupci čudili, koji su kvalitetu kamere vidjeli samo u količini točaka, zašto tako skupa kamera ne nudi količinu točaka kao i konkurencija.

Nakon kamere G6, dvije godine zatišja. Canon nije želio kompaktnom kamerom višeg razreda raditi konkurenciju sam sebi u segmentu DSLR kamera serije EOS300D i kasnije EOS 350D. Prošle godine su nam pokazali PowerShot G7, koja je dosta različita od do sada predstavljenih kamera serije G.

PowerShot G7 je u prvom redu manja, tanja i osjetno lakša od dosad znanih kamera serije G. Kućište je veliko samo  106x72x43mm i već se skoro tako mala da ju možemo staviti u džep od košulje. Težina kamere s baterijom (Li-Ion baterija nije više BP-511, već manja NB-2LH koju poznajemo iz EOS 350D i EOS 400D je samo 380g. Niti jedna od kamera serije G nije imala manje od 467g. Na kameri također nema okretnog ekrana koji je bio zaštitni znak serije G i kao takav odlično rješenje za snimanje iz različitih kutova. Promijenili su također i gumb za uključenje/isključenje kamere i pregled snimaka.


G7 su dodali čak 6X zoom i sistem optičke stabilizacije slike (IS).

Kućište

Kada kameru uzmemo u ruke, najprije dobijemo osjećaj da je PowerShot G7 nešto drugo od onoga što smo do sada poznali u toj seriji. Nema više rukohvata, kamera je manja, lakša i uža. Iako svejedno G7 već na prvi pogled izgleda kao kamera iz višeg razreda zbog količine gumbiju koji su na maloj površini i djeluju komplicirano.

PowerShot G7 ne leži u ruci tako dobro kao prethodnici s većim rukohvatom. Za bolje držanje upravo nedostaje rukohvat i na zadnjem dijelu gdje kameru držimo palcem guma da nam kamera ne klizi. Ipak je zbog nedostatka rukohvata kamera sada kompaktnija.

Na prednjem dijelu kamere je novi objektiv (6X zoom) s žarišnim duljinama od 7.4 do 44.4mm (ekv.35mm 35 – 210mm), što je jedan od jakih dobitaka. Svjetlosna snaga objektiva je od f/2.8 u širokom kutu do f/4.8 u tele području. Objektiv nam nudi i optičku stabilizaciju slike (IS) koji nam i kod žarišne duljine od 44.4mm (210mm@35mm) omogućava fotografirati iz ruke i kod 1/15sek.

Lijevo ispod objektiva je gumb kojim otvorimo zatvarač za srebrni obruč oko objektiva iza kojeg sse skriva nastavka za dodatne predleće.

Iznad objektiva je bljeskalica, ulazna strana optičkog tražila i dioda (zelena) za doosvjetljavanje motiva u slabim svjetlosnim uvjetima i time lakše izoštravanje.

Na lijevoj strani kamere je samo zvučnik, na desnoj pak vratašca iza kojih su USB i DC ulaz.

Gornja strana kamere je jako napunjena gumbima. No to samo tako izgleda jer je kamera u višem kompaktnom razredu među manjima. Da kamera nudi nešto više nam pokazuje kotačić na lijevoj strani gornjeg dijela kamere. Pomoću tog gumba možemo brzo promijeniti ISO osjetljivost. Naprednom fotografu je promjena ISO vrijednosti mnogo puta potrebna i upotrebljiva. Zato je brzi gumb za odabir na kameri serije G dobrodošao. Desno od kotačića je nastavak za vanjsku bljeskalicu koji isto tako pokazuje da kamera G7 ostaje u skupini kompaktnih kamera s najširom upotrebnom vrijednošću. Slijedi kotačić za podešenja programskih i scenskih programa osvjetljavanja kao i mogućnost video zapisa, panoramskog združivanja slika i dva vlastita (Custom) načina. Uz njega su dvije rupice za mikrofon. Okidač je dignut iznad kućišta, a oko njega je gumb za promjenu žarišnih duljina ili za povećanje i smanjivanje slika kod pregleda istih. Zadnji srebrni gumb služi za uključenje/isključenje kamere. Sada se Canon na kameri serije G odrekao ponekad nezgodnog gumba kojim smo uključivali/isključivali kameru, prebacivali u način pregleda slika…

Zadnji dio kamere je najveća suprotnost od dosadašnjih kamera serije G. Pomični ekran je bio još od kamere G1 (01.2000) zaštitni znak tih kamera, a sada su kameri dali fiksni veličine 2.5 inča. Ekran ima rezoluciju 207 000 točaka što ga svrstava u bolje.

Lijevo iznad ekrana je gumb za brzi ulazak u neke funkcije i njihov pomak. Služi i za direktan ispis slika na pisaču.

U sredini iznad ekrana je optičko tražilo. Fotografu koji je navikao na pogled na motiv kroz tražilo će dobro doći. I za kompaktnu kameru je dosta veliko i svjetlo. Dobro će doći kod uvjeta jake svjetlosti kada je pomoću ekrana teško vidjeti motiv. Kao i kod drugih vanjskih tražila i kod PowerShota G7 tražilo ima paralaksu i željeni motiv nije uvijek u centru. Iako niti kod najužeg kuta zahvata nije prevelika.

Slijedi gumb za uključenje/isključenje pregleda snimljenih fotografija, zaključavanje ekspozicije (zvjezdica) koji u fazi pregleda fotografija služi za uključenje mikrofona. Time uz sliku možemo dodati zvučni zapis.

Slije četiri gumba. Uključenje mogućnosti pomaka točaka izoštravanja (brisanje slike), uključenje mogućnosti kompenzacije slike +/- (rotiranje fotografije), dodavanje/isključenje funkcija na ekran u fazi fotografiranja i pregleda slike te gumb za ulazak u izbornik.

Između ta četiri gumba je gumb Fn za ulazak u glavna podešenja, te četverofunkcijski gumb, za ručno izoštravanje, promjenu načina rada bljeskalice, više uzastopnih snimaka ili rad samookidača i uključenje makro funkcije. Slijedi kotačić koji nam omogućava brzu promjenu parametara.


Pomoću Fn gumba dođemo do podešenja rezolucije, kompresije, korektura, načina mjerenja svjetlosti…


S kotačićem na zadnjoj desnoj strani kamere brzo i precizno podešavamo vrijeme, blendu, vrijednost korekture…


I pomak scenskih podešenja napravimo istim gumbom.


Odabir tonskih korektura i efekata. Podešenja su bila predstavljena već kod testa kamere S2 IS.


Pomoću Function podešenja možemo podešavati različite tonske zapise. U ovom slučaju je lijevi snimak napravljen u „normal“ načinu, a desni u „vivid“, gdje nam kamera već sama procesira veću zasićenost osnovnih tonskih vrijednosti.


Na kameri možemo uključiti elektronski ND (neutral density) sivi filtar. Time elektronski smanjimo količinu svjetla koje dođe na senzor te možemo koristiti duža vremena osvjetljavanja ili veću blendu.


Izbornik nije zahtjevan. Nudi samo rjeđe potrebna podešenja.


Dodatna podešenja i mogućnost spremanja naših.


Na ekranu je u fazi fotografiranja prikazana većina „potrebnih“ podešenja.


G7 nam omogućava dva vlastita odabira podešenja.

Donji dio kamere nam nudi nastavak za stativ i vratašca iz kojih je Li-Ion baterija re utor za SD i SDHC kartice.


Ležište za SD memorijsku karticu i Li-Ion bateriju koja je ista kao u EOS 400D.


Pritiskom na gumb možemo odstraniti srebrni obruč i na kameru staviti predleće.


Kamera je kvalitetno napravljena, gumbi za podešavanje su pregledni.

Kvaliteta fotografije

Kao fotograf još uvijek tražim kompaktnu kameru koja će mi biti suputnik i rezerva uz DSLR kameru. U analognom dobu me mala kompaktna kamera mnogo puta spasila kod zahvata motiva jer je uvijek bila pri ruci. Naravno analogne kompaktne kamere nisu nudile nikakva posebna programska podešenja kao što ih danas ima PowerShot G7. Istina je da je većina (Olympus mju) imala kvalitetu slike na izuzetnom nivou, odnosno neke čak i u višem rangu od SLR-a sa zoom objektivom (Contax T2, Leica Minilux). Istina je isto tako da nam te kamere nisu nudile zoom objektiv već samo fiksni sa žarišnim duljinama oko 32mm.

Canon PowerShot G7 je zbog svoje kompaktnosti za profesionalnog korisnika moguće isto što su bile svojedobno kompaktne analogne kamere. Još uvijek stane u džep i programski je izuzetno snažna. Naravno da se kod detaljnog pregleda slike ne mogu uspoređivati sa DSLR kamerama. Čak i vrlo dobra G7. Iako je namjena i upotrebljivost PowerShot G7 kamere sasvim drugačije. Sa svojom kompaktnošću, 6x zoomom, mogućnost rada kod visokog ISO-a te solidnom brzinom zadovolji u prvom redu zahtjevnijeg obiteljskog fotografa te isto tako može dobro poslužiti i turističkom fotografu. Ako pak služi kao druga kamera, fotografije iz nje su sasvim zadovoljavajuće za revije i časopise, odnosno, mogu poslužiti za reportažni zapis.

Već donje slike pokazuju da je PowerShot G7 još uvijek kompaktna kamera sa svim manama manjih senzora. Iako ako kvalitetu fotografije ocjenjujemo sa stanovišta obiteljske, turističke ili čak reportažne fotografije, ona je više nego odlična.


Osnovni motiv.


Izrez 1:1, 100ISO.


Izrez 1:1, 100ISO. Oštrina kao zapis nije vrhunski, ali od senzora s 10M točaka nešto više niti ne možemo očekivati u najvećem povećanju.


Izrez 1:1, 400ISO.


Izrez 1:1, 400ISO. Još uvijek vrlo solidan zapis. Kod povećanja na papiru u veličini A4, greške ne bi niti primijetili.


Osnovni motiv pri HI ISO (3200).


Izrez 1:1, HI ISO.


Izrez 1:1, HI ISO. Šum je izrazit, iako za kompaktnu kameru još uvijek dobra oštrina. Canon pomoću svojih algoritama ne obradi sliku do te mjere da detalji nisu za prepoznati. U usporedbi s većinom konkurencije dobra kvaliteta kod tako visoke osjetljivosti.


Canon PowerShot G7. Široki kut 35mm.


Canon PowerShot G7. Uski kut 210mm (ekv.35mm).


Canon PowerShot G7. Široki kut 35mm (ekv.35mm). (izrez 1:1)


Canon PowerShot G7. Uski kut 210mm (ekv.35mm). (izrez 1:1)


Canon PowerShot G7. Široki kut 35mm (ekv.35mm). Kromatske aberacije skoro nema. (izrez 1:1)


Canon PowerShot G7. Uski kot 210mm (ekv.35mm). (izrez 1:1)


Canon PowerShot G7. Uski kot 210mm (ekv.35mm). (izrez 1:1)


Canon PowerShot G7. Uski kot 210mm (ekv.35mm). (izrez 1:1)


35mm (ekv.35mm).


210mm (ekv.35mm).


4X-ni digitalni zoom.


Gornja je slika fotografirana preko TFT ekrana. Donja pomoći optičkog tražila (lijevo kod širokog kuta, desno kod uskog). Paralaksa optičkog tražila će nam odnijeti poneku glavu fotografiranog portreta. Upoznajte paralaksu (pomak) tražila (tražila analognih kamera su nam pokazivala do kuda će biti pomak) da bi dobili u fotografiju ono što želite. Naravno pomoću TFT ekrana uhvaćenu fotografiju isto tako provjerite.


35mm (ekv.35mm).


210mm (ekv.35mm).


4X digitalni zoom. Digitalni zoom je za domenu "obiteljskog " foto albuma posve zadovoljavajući.


Mogućnost brze korekture nam olakšava kvalitetniju fotografiju.


Normalna udaljenost za najbliži zahvat je 50cm.


U makro načinu se motivu možemo približiti na 1cm.


Programska automatika osvjetljavanja će posve zadovoljavajući služiti čak i u problematičnijim kontrastnim svjetlosnim uvjetima.


G7 ima malo kašnjenje. Zato smo s tom kamerom brzi kod zahvata i time kreativniji.


Objektiv s velikim zoom rasponom (6X) omogućava kreativne izreze već u fazi zahvata motiva.

Na svoje kod PowerShot G7 dođu i ljubitelji video zapisa. Kamera omogućava zapis u najvećoj rezoluciji 1024x768 točaka. Doduše, sa samo 15 sličica u sekundi (30 kod niže rezolucije), iako veća rezolucija doprinosi većem zadovoljstvu (većoj slici) kod gledanja pomičnih slika, ako gledamo s pozicije kućnog videa.


Kod rezolucije zahvata videa kamera nam snima 30 sličica u sekundi. Zapis je s manjim greškama i mogućim preskakanjem slike.

Istovremeno nam PowerShot G7 nudi ručno kontrolirati glasnoću zvučnog zapisa i kod snimanja glasnih scena dobijemo odličan tonski zapis.


  Kamera nam omogućava automatski odabir jakosti zvuka. U normalnim uvjetima zapis zvuka kod te postavke radi odlično. Uključen je također i filtar za korekturu zvuka brzog gibanja zraka (vjetar).


 U težim uvjetima (vidi video) automatika otkazuje. Potrebna su ručna podešenja. 


  U ručnoj postavci kontroliramo jakost zvuka. U zvučno problematičnim uvjetima bez te funkcije ne ide. 

Video zapis snimljen s Powershot G1. (Zbog nemogućnosti kontrole glasnoće, zvuk je skoro neprepoznatljiv).
http://www.e-fotografija.com/testi/MVI_3093.AVI

Usporedba s kamerom Powershot G1

Baš me zanimalo, što može nova PowerShot G7 u odnosu na kameru koja je 2000. godine počela kao kamera serije G. Canon powerShot G1 mi je baš u profesionalnoj fotografiji odlično služila. S njom sam napravio mnogo fotografija za naslovnice revija kao i kataloge ručnioh satova, kišobrana, letaka…

Naravno, danas se u tu svrhu koriste DSLR kamere. Ali s malo improvizacije, poznavanja obrade slike i znanja kakvu kvalitetu treba grafički tisak i s tom kamerom se može. To pokazuju donji primjeri snimljeni 2001. godine s PowerShot G1. Kamera ima mogućnost ručnog podešavanja vremena ili blende te mogućnost dodatne bljeskalice. Mega točke (ako ne radimo plakate) i kvaliteta slike (ako ne trebamo fotografije za naslovnice luksuznih revija) su manje važni.


 PowerShot G7 i PowerShot G1. Možemo brzo primijetiti da je G7 evolucija u odnosu na G1 kojeg su predstavili 2000. godine. I sam sam ju koristio već 2001. godine. Veća razlika između kamer je u prvom redu u brzini rada. G1 treba skoro tri sekunde da bi bila spremna na snimak nakon uključenja. G7 samo sekundu. Tu je za mene bitna rzlika. Ne u mega točkama ili funkcijama. I G1 još uvijek može napraviti odgovarajuće kvalitetne fotografije. Ali zbog manjeg broja točaka i manje je moguće povećanje. Nego kod G7.


PowerShot G7 i PowerShot G1. Razlika, koju vlasnici kamera serije G teško prihvaćaju. PowerShot  G7 je izgubio okretljiv ekran.


Što je bolje. Okretni ili veći ekran. Mislim da je to stvar osobnih potreba fotografa. Na svakog se naviknemo !


PowerShot G7 je postala u odnosu na ostale kamere serije G, više kompaktna.


PowerShot G7 ide u svaki malo veći džep. Za nošenje G1 trebamo manju torbicu. Ali se G1 bolje drži u ruci.


Razlika je također u korištenju memorijske kartice, kao i baterije.


Zanimljivo je da PowerShot G1 bez problema radi s najnovijom i najbržom karticom SanDisk Extreme IV.


PowerShot G1.


PowerShot G7. Razlika u zapisu (tonske vrijednosti, kontrast, oštrina) je lagano na strani G7.


PowerShot G1.


PowerShot G7. Razlika je također i u najvećoj žarišnoj udaljenosti i time kutu zahvata motiva.


Lijevo G7, desno G1 kod iste žarišne duljine. 10M točaka protiv 3.3M točaka u izrezu 1:1.


Lijevo G7, desno G1. Primjetna je razlika u različitom tonskom zapisu i zapisu detalja. Kod kamere G7 sam iz 10M točaka sliku smanjio na 3.3M točaka koliko ih ima G1.


Lijevo G7, desno G1.


Da u realnom svijetu gdje se fotografija ne gleda na računarskom ekranu, količina točaka niti nije toliko važna što pokazuje gornji letak (otisnut je bio u formatu A4). Sve slike su bile snimljene s PowerShot G1 i korištena je dodatna bljeskalica.


PowerShot G1 i bljeskalica EX550 okrenuta u strop da se svjetlo ljepše raširi po prostoru i time dobijemo mekše svjetlo. Čak i za ozbiljan profesionalan rad nije potrebno da imamo na raspolaganju profesionalni studio.


PowerShot G1 i bliskavica EX550. Ako znamo da ćemo objekt izrezati, svaka pozadina je zadovoljavajuća.


Još zajednički snimak glavnih aktera za letak kojeg je 2001. godine na kućne adrese slala „oglasna pošta“. Vjerujte, da se još i danas može s G1 napraviti dobre snimke za letke, revije, a trebamo samo malo više fotografskog znanja i eksperimetiranja. S G7 bi danas radili nešto brže, slike bi bile kvalitetnije i napravili bi letke A3 formata u odličnoj kvaliteti.


PowerShot G1 i dodatna bljeskalice EX 550.


Može se i s kompaktnom kamerom odlično snimiti slike za katalog. To pokazuju slike satova koje sam snimio 2002. godine. I za danas s prosječnom kamerom i po količini točaka nerazumljivo malo kao što ih ima G1.


PowerShot G1.I kod tako zahtjevnih artikala za fotografiranje ne trebamo vrhunsku studijsku opremu. Lijevo i desno su bili postavljeni dva difuzora, okolo je bio postavljen bijeli papir isto tako i na vrhu u kojem je bila napravljena rupa za objektiv. Dodatnim papirom postižemo da se svjetlost odbija u različitim smjerovima i time nema mnogo kontrasta. Digitalna tehnika kamere G1 mi je omogućila vidjeti snimak nakon pritiska na okidač i time omogućila brzo i kvalitetno snimiti za film teške motive.


Sve snimljeno s PowerShot G1. S G7 bi danas već napravio vrhunske fotografije.

Moje mišljenje

Canon je s novom jakom kamerom opet postavio nove granice, kuda sežu mogućnosti kompaktne kamere. Sam bih poželio još širi kut (moguće pomoću predleće), ali sve ne može biti u maloj kutijici i kvalitetnije fotografije da bi ju koristio kao drugu kameru. Tržište je pokazalo da jake kompaktne kamere želi. Iako je s G7 Canon svejedno napravio novi, drugačiji potez. Kameri PowerShot G7 je dodao mnogo upotrebljivih funkcija koje iskusniji fotograf zna upotrijebiti, a s druge strane je kameru oblikovno i ergonomski udaljio od DSLR kamera, odnosno od većih i jačih i DSLR konkurentskih „hibridnih“ kamera.

Odabrali su i drugi put kod nekih gumbiju, podešenje i nadasve ekranu. Novi je i DiGIC procesor. Sad je verzija III. Brži je i omogućava kvalitetniju redukciju šuma. Kameri su dodali i zanimljivu osobinu Face Detection AF/AE. Funkcija nam omogućava prepoznavanje lica i kamera sama izoštrava i brine za što bolje osvjetljenje. Sistem radi jednako brzo kao i automatsko izoštravanje AiAF u 9 točaka, te kašnjenja kod prepoznavanja lica i kasnije nema.

Nova funkcija Safety Zoom omogućava korištenje većeg povećanja bez interpolacije koja utiče na kvalitetu snimke. Snimke se mogu napraviti s 14X povećanjem i imaju još uvijek dovoljno rezolucije za kvalitetne fotografije 10x15cm veličine. Za veće povećanje je na raspolaganju i funkcija Digital Tele-Converter koja omogućava simulaciju teleobjektiva bez smanjivanja svjetlosne jakosti kao kod optičkih tele nastavaka. Powershot G7 je moguće opremiti sa širokokutnim nastavkom (0.75X povećanje) i tele nastavkom (2X povećanje).

Većina poznavaoca PowerShot kamera je bila razočarana, jer nema više okretnog ekrana. S druge strane je pak veći. Sve je uvijek kompromis i stvar ukusa. Canon je uvijek bio dobar upravo u tome. Zna ponuditi upravo to što tržište treba, odnosno argumentirano to predstaviti. I ako pogledam unatrag u 2001. godinu kada sam kupio prvu jaču digitalnu kameru PowerShot G1, danas mi je G7 bliža od svih drugih iz te serije.

Vjerujem da onome zahtjevnom fotografu koje će se odlučiti za PowerShot G7 neće biti žao što se tako odlučio.

Da zaključim. Ako ste zahtjevan fotograf i ako želite kameru koja je mala, snažna, brza, ima dobru rezoluciju (10M točaka), visoku osjetljivost (ISO), mogućnost korištenja dodatne bljeskalice i veliki raspon žarišnih duljina tada se orjentirajte na PowerShot G7. Na kraju su u Canonu osigurali još nešto, što im kod kamera višeg kompaktnog G razreda nije išlo uvijek od ruke. Cijena je za kameru s takvim izuzetnim tehničkim i korisničkim osobinama izuzetno prihvatljiva (cca 500€). PowerShot G7 je usprkos jakom napretku tehnologije najjeftinija kamera od dosadašnjih kamera digitalne serije G. I sam sam 2001. godine za PowerShot G1 odbrojio čak 1150€.

 


© Copyright 2003 by e-Fotografija i DigiFot.com

Na vrh

 
Upiši novost | e-Fotografija |  DigiFot |

Obnovljeno: Apr 5th, 2007 - 22:45:04