Testovi


Canon EOS 30D / I. test
By Matjaž Intihar, prijevod Željko Božić
Apr 9, 2006, 12:37

 

 

Zanimljivo je da je Canon najagresivniji upravo u DSLR razredu koji bi trebao biti odgovarajući za zahtjevnije hobi fotografe. U digitalnom DSLR svijetu su samostalno počeli 2000. godine s EOS D30. Slijedila je kamera EOS D60, te potom EOS 10D, a prije dobru godinu i pol EOS 20D i danas je tu EOS 30D. Po prvim utiscima su mnogi govorili da je to samo kozmetički dotjerana EOS 20D.

Već prvo upoznavanje kamere EOS 30D nam pokazuje da je odlična zamjena za EOS 20D. Nudi mnogo više od same kozmetike kao što je vanjski izgled i veći ekran! I kod EOS 30D se brzo vidi da svaka kamera ima svoju pravu namjenu i određenu ciljnu skupinu kupaca. Posebice zato što EOS 20D više nema na policama trgovina. Zato je bespredmetno raditi bilo kakve ozbiljne usporedbe. Istina je da je već EOS 20D već toliko dobra da je ne treba mijenjati pod svaku cijenu, odnosno samo zato što je tu već novi model EOS 30D.

 

 

Prvi utisci 

 

»I tu je nova kamera Canon EOS 20D! Uzeo sam je u ruke i početno razočarenje. Vidiš i osjetiš nešto slično kao i sve godine druženja s EOS D60 i EOS 10D. Sada je to samo malo manja EOS 10D. Odmah sam u ruke uzeo EOS D60 i ne znam zašto, osjećaj u ruci je bio bolji. Vjerovali ili ne, EOS 20D sam vratio natrag u kutiju i počeo pregledavati nove kompaktne kamere. Naravno ne zadugo. Preveliki sam ljubitelj foto kamera, posebice njihove tehnike.«

 

Tako sam napisao kod predstavljanja kamere EOS 20D u kolovozu 2004. godine. Sada na prvom kontaktu s kamerom EOS 30D nisam bio razočaran. Iako po dimenzijama EOS 30D (144v104x74mm) je skoro ista kao i EOS 20D (144x106x72mm), oblik i s njom ergonomija, te držanje, je drugačije, meni mnogo bolje. Nekako dobiješ utisak da EOS 30D ima kućište ergonomski sličnije EOS-u 5D.

Da bi kamera počela raditi i da pokaže svoje prave mogućnosti, treba joj dati energiju.

 

Kućište ostaje od čvrste magnezijeve slitine. Ergonomski je kućište promijenjeno i vrlo dobro leži u ruci.

 

Baterija je još uvijek ista kao iz prve Canon digitalne kamere EOS D30, koju su predstavili u svibnju 2000. godine. Sam upotrebljavam baterije BP-511 još od 2001. godine s kompaktne kamere PowerShot G1. Već je više od pet godine od tada. Kako vrijeme ide, toliko je promijenjenih baterija u različitim kamerama, Canon pak u tim modelima još uvijek zadržava iste baterije. Zanimljivo. Sve što se promijenilo je samo veći kapacitet s novijim baterijama s oznakom BP-511A. Njen kapacitet i manja potrošnja EOS 30D su mi u toku testiranja omogućavali napraviti 500 snimaka bez obzira na višestruko korištenje objektiva sa stabilizacijom slike i ugrađene bljeskalice.

 

Na kameru idu EF isto kao i EF-S objektivi.

 

 

Rad kamere

 

Pogled kroz tražilo nam pokazuje devet točaka izoštravanja. Još uvijek je najviše iskoristiva centralna. Dobro dođe ponekad da odaberemo sve točke i kamera svojim inteligentnim načinom izoštravanja samostalno potraži pravi dio motiva. Nevjerojatno je kako se većinom pravilno odluči i izoštrava tamo gdje želimo. Taj sistem je poznat još iz analognih kamera EOS 3 i EOS 1v. Znači, mora raditi. Nedostaju mi jedino još dvije točke između centralne i krajne desne i lijeve. Meni bi se sviđalo i bile bi upotrebljive kada bi bile tu. Puno mi je važnije od tih dviju točaka, da li je Canon kod EOS 30D ubrzao samo izoštravanje. U praksi to nisam primijetio. Kamera je još uvijek namijenjena hobi fotografu. Kod brzo pomičnih motiva mi nije radilo izoštravanje tako brzo i dobro kao kod 1D MkII n. U usporedbi s EOS 5D je brzina i preciznost izoštravanja vrlo slična.

 

Na zadnjem dijelu kamere je većina gumbiju ostala na istom mjestu i s jednakom upotrebnom vrijednošću. U odnosu na EOS 20D je vrlo uočljiva razlika u veličini ekrana od 2.5 inča s vrlo dobrom rezolucijom od 230 000 točaka.

 

Okidač je dobar i radi precizno. Kod pritiska do kraja, kamera brzo okine tako da tu nema problema. Zatvarač je poboljšan i testiran na 100 000 okidanja. Omogućava nam 1/8000 sekunde i sinkronizaciju s bljeskalicom na 1/250 sekunde. Kratko vrijeme sinkronizacije je poželjno, a 1/8000 sekunde je više za ukras, ako gledamo s pogleda film fotografa koji većinom koristi osjetljivosti 100 ili 200 ISO. Kod digitalnih kamera možemo odabrati i 3200ISO, zato 1/8000 nije nevažan dodatak. Većini može dobro doći. Veća brzina zatvarača znači i brži rad zrcala. Ono je kod EOS 30D još uvijek jako glasno. Kad sam fotografirao po rimskim crkvama i galerijama, bilo je vrlo neugodno i opasno ukrasti kakav motiv. Kamera je u tim slučajevima preglasna i brzo si primijećen.

 

U kameri EOS 30D je moguće koristiti samo CompactFlash tip I/II memorijske kartice. Uz upotrebu brze kartice dođemo do novi poboljšanja. Nakon zahvata slike nam DiGIC II procesor pomaže u brzom procesiranju i spremanju slika. EOS 30D ima više unutrašnje memorije i sada omogućava kod 5 slika u sekundi uhvatiti 30 uzastopnih JPEG datoteka. Koliko korisnika osim onih kojima je EOS 1D MkII n nedostupan će tu mogućnost rafalnog rada iskoristiti, ne znam. Ali to je tehnički podatak koji privlači. Tu osobinu hobi fotograf kojemu je kamera namijenjena ne koristi često. Nakon kupnje nekoliko puta isproba rafal snimaka, više kao pokazivanje prijateljima kako kamera radi. Za ozbiljan rad vrlo rijetko. Isto tako obećavaju 100 000 okidanja, što hobi fotograf rijetko kada dosegne. Kod EOS 30D su sada omogućili da podesimo među vrijednost od tri snimka u sekundi.

 

Osnovna datoteka.

 

100ISO. (Izrezi u nastavku su 1:1 obzirom na broj točaka)

 

100ISO.

 

100ISO.

 

100ISO.

 

100ISO.

 

200ISO.

 

200ISO.

 

200ISO.

 

400ISO.

 

400ISO.

 

400ISO.

 

800ISO. Tek kod 800 ISO se počinje primjećivati šum. I on je kako kod 800 ISO tako i kod 1600 ISO za mnoge konkurentske kamere još skoro nevidljiv.

 

800ISO.

 

800ISO.

 

1600ISO. Bez obzira na kojoj osjetljivosti fotografiramo, oštrina se zadržava.

 

1600ISO. Usprkos visokoj osjetljivosti, tonske vrijednosti su još uvijek odlične.

 

1600ISO.

 

3200ISO. Detalji su još uvijek dobro zapisani.

 

3200ISO.

 

3200ISO.

Nove mogućnosti kod kamere EOS 30D

 

Na početku upoznavanja s kamerom je za Canon korisnika sve odmah poznato i slično kao i kod EOS 20D. Podešenja u izborniku su dobila neke dodatne mogućnosti. Nešto ih je u samom vrlo preglednom izborniku, nešto pod osobnim »Custom Function« podešenjima.

Sada možemo podesiti i na točkasto mjerenje svjetlosti (Spot) na 3.5% motiva i u tražilu možemo uključiti vidljivu ikonu »FeLock« za zaključavanje ekspozicije bljeskalice.

Izvana je jako vidljiva razlika u odnosu na prijašnji model u ekranu od 2.5 inča s rezolucijom od 230 000 točaka. Da je kamera još uvijek namijenjena hobi fotografima pokazuju slikovne automatike, relativno kompliciran dostup do funkcija preko gumbiju na kameri i novi gumb na gornjem desnom dijelu kućišta za brzi ispis fotografija. Sve to za hobi fotografa nije višak. Kamera tako i tako nije namijenjena brzom radu profesionalnog fotografa.

Zanimljiva i upotrebljiva novost je i opisna informacija glede kodova grešaka. Sada fotograf kod ispisa koda vidi opis i tako je upoznat s mogućom greškom. Test sam napravio s memorijskom karticom koja mi je mnogo puta radila probleme. Kamera je kod nemogućnosti zapisa na karticu napisala na ekran da je problem u kartici i stavim drugu. I za serviserima će rad biti olakšan jer ćete im znati reći u čemu je problem.

  

Prve fotografije

 

O samoj kvaliteti i posebice tehnološkom napretku nam već pokazuju prve snimljene fotografije.

Prvi zaključci. Lov na milijune točaka je prestao kod DSLR kamera. EOS 30D ima isti senzor kao i EOS 20D. 8.2M točaka nam posve zadovoljava za veća povećanja ako ih znamo u programu pravilno obraditi.

Tehnologija procesiranja slike je preuzeta iz EOS 1MkII n i također kod 1600ISO ćemo još uvijek snimiti zadovoljavajuću fotografiju, koja je kvalitetom obzirom na šum ista kao i kod EOS 20D.

Mjerenje svjetlosti je precizno. Neke je smetalo što EOS 20D nije nudila spot mjerenje. Tada je Canon u nižem razredu napravio izuzetak i dodao spot mjerenje u kameru. Koliko je to upotrebljivo hobi fotografu, će zaključiti svaki sam. Mene je više smetalo što kamera ne omogućava +/-3EV korekturu. Canon još uvijek ustraje na mogućoj korekciji +/-2EV. Ponekad bi nam veća korektura dobro došla. Time onda ne treba odlaziti u spot mjerenje ili M način ako fotograf zna ocijeniti za koliko bi bila potrebna korektura osvjetljenja. Da je kamera, odnosno kućište namijenjeno prvenstveno hobi fotografima pokazuje nešto gumbiju i funkcije. Oni su udvostručenih funkcija i treba znati brzo koristiti kotačić kod okidača ili na zadnjem dijelu kamere. Njega još moramo i imati uključenog. EOS 30D nas s tim mogućnostima ograničava u bržem radu. Više o funkcijama i podešenjima u DIWA testu. Kamerom sam snimio podosta fotografija i neke od njih prilažem članku. Prikazanim sam više nego zadovoljan i mogu reći da dolaskom EOS 30D i u nižem cjenovnom razredu počinje jednostavnost zahvata i kvaliteta slike se počinje izjednačavati s profesionalnim kamerama. Polako završava rasprava i objašnjavanje tehnike za svaku kameru posebno, u prvom redu je ipak visoki tehnološki skok. A i on ide naprijed malim koracima, koje Canon korisnik neće niti vidjeti. U novim kamerama će biti samo više tehnike, ali bitne razlike u kvaliteti slike kod normalnih povećanja neće biti. Mogu reći da je i EOS 30D došla na nivo kada se sam fotograf mora pobrinuti za veću kvalitetu slike i ne više sanjati o kamerama najvišeg razreda.

100ISO. Sve fotografije su napravljene u parametru Normal. U tom podešenju kamere JPEG zapis najmanje utiče na samo fotografiju. Desno je izrez iz originala 1:1 i dodatne maksimalne, još uvijek zadovoljavajuće Unsharp izoštravanje u računarskom programu.

Lijevo je zapis iz kamere, desno upotrebljen filtar UsharpMask. Sve desne slike imaju dodan isti iznos izoštravanja.

Još jednom se možemo uvjeriti da je datoteku iz DSLR kamere potrebno još dodatno obraditi.

1600ISO. Lijevo datoteka iz kamere pod parametrom Normal. Desno maksimalno, još zadovoljavajuće izoštravanje.

I kod 1600 ISO su detalji još dobro zapisani i sačuvani.

Lijevo 100ISO, desno 1600ISO, datoteka iz kamere po Normal parametrom (0000). Kod tih dviju slika još nije upotrebljeno dodatno izoštravanje u programu.

Lijevo 100ISO, desno 1600ISO i upotrebljeno dodatno izoštravanje s Unsharp filtrom.

Na gornjim slikama je upotrebljeno kod lijeve (100 ISO) nešto više dodatnog izoštravanja. Tako se obzirom na oštrinu u nekim slučajevima može još dodatno obraditi fotografiju. Iako često s dodatnim korekturama brzo pretjeramo i imamo u drugim tonskim zapisima prejaku korekturu.

Gore 100 ISO, dolje 1600 ISO i kod obih isti Unsharp filtar.


Usporedba EOS 30D i Nikon D200.

Lijevo EOS 30D, desno D200, oba u parametrima 0000. Dobro se vidi da nam D200 već u početnoj fazi jače obradi sliku. Ne samo u oštrini već i u tonskom zapisu. Boje su već u početnoj fazi naglašenije.

100ISO. Lijevo EOS 30D, desno D200 i kod obih isti Unsharp filtar. EOE 30D ne koristi jake algoritme za glađenje slike, što D200 koristi u nekim tonovima može djelovati ljepše.

100ISO. Lijevo EOS 30D, desno D200 i kod obih isti Unsharp filtar.

100ISO. Lijevo EOS 30D, desno D200 i kod obih isti Unsharp filtar. Već zbog većeg mogućeg povećanja jer D200 ima veći broj točaka slika djeluje bolje. Nikon D200 nam već u osnovi i kada u kameri ne koristimo dodatne programske mogućnosti obrade slike daje veću obradu slike. Kasnije, kod izoštravanja i tonskih korekcija nemamo toliko rezerve za obradu.

EOS 30D i D200 kod 1600ISO i isto dodatno izoštravanje.

ISO 1600. Tu je Canon još uvijek u prednosti.

ISO 1600. EOS 30D ima više zapisanih detalja nego što ih može zapisati D200 (desno). Tu je već lijepo izraženo da je glađenje slike koje upotrebljava D200 u detaljima ne donosi veću kvalitetu zapisa.

ISO 1600. U tamnijim dijelovima je razlika u zapisu očita.

ISO 1600. EOS 30D (gore), D200 (dolje). Kod jednakomjernih tonskih vrijednosti nam algoritmi u D200 već sami zaglade sliku. Zato je i slika u mnogim dijelovima jednostavno bez detalja.

Prvi zaključak

Canon je s kamerom EOS 30D i fotografima s plićim džepom približio neke od vrhunskih mogućnosti EOS 1D MkII n. Dobro kućište, rezoluciju, brzinu, upotrebljivost kamere same i skoro cjelokupnog Canon sistema, mnoštvo objektiva, mogućnost E-TTL II kod podrške bljeskalica i nadasve odlična kvaliteta slike pokazuju da je Canon na tržište postavio još jednu od tehnoloških granica. I ako se neće u prvom mjesecu pokazati neke veće poteškoće, EOS 30D će biti odlična kupnja i dobar odabir za većinu zahtjevnijih fotografa. EOS 30D fotoreporteru neće biti u stanju zamijeniti EOS 1D MkII n. Ne mislim sa stanovišta kvalitete slike, već sa stanovišta upotrebljivosti kamere.

Kamera EOS 30D nam s mnoštvom podešenja već omogućava dosta fotografske kreativnosti. ISO100, 1/100sek., f/14, 75mm.

Pomoću EF-S objektiva 10-22mm možemo dobiti usprkos manjem senzoru izuzetno široke kutove zahvata. ISO100, 1/125sek., f/10, EV+1, 10mm.

ISO100, 1/125sek., f/13, 10mm.

ISO100, 1/125sek., f/13, 22mm.

Ekstremni širokokutni objektivi nam omogućavaju mnogo dubinske oštrine. EOS 30D, ISO100, EF-S 10-22mm, 1/100sek., f/10, 10mm.

Današnje DSLR kamere kao što je EOS 30D uzrokuju fotografu poteškoće u prvom redu zbog malog senzora. Canon ima „crop“ faktor 1.6, te zato fotograf ima dosta poteškoća kod širokog kuta. Pomognem si s objektivom EF-S 10-22mm koji je pripremljen za manje senzore i kod žarišne duljine od 10mm nam omogućava isti kut zahvata kao objektiv za puni 35mm format kod 16mm žarišne duljine.

U većini slučajeva nam kamera zna sama dobro ocijeniti osvjetljenje.

EOS 30D je odlično radila i s objektivom EF 70-200mm f/2.8 L IS. ISO100, 1/100sek, f/10, 70mm, IS ON.

EOS 30D, 70-200mm, 3fps. Kod brzih motiva ima kamera ponešto teškoća kod praćenja motiva. Naravno, ako njen rad uspoređujem s EOS 1D MkII n.

Usprkos svemu nam s EOS 30D uspije uhvatiti uspješnu snimku. Sam izbjegavam „rafalni“ zahvat kada treba napraviti uspješnu snimku. ISO400, 1/1600, f/4, 75mm.

Kamera nam u načinu rada od 5fps i kontinuiranom izoštravanju nije uspjela slijediti trkača u prednjem planu. ISO400, 1/1600, f/4, 75mm. Kod pomičnih motiva je više puta posegnuti na pred izoštravanje i ne se zanositi automatikom.

Kameru sam podesio na samostalan odabir točke i praćenje motiva je bilo uspješnije.

ISO160, 1/250, f/4, EV+1, 200mm.

EOS 30D radi brzo i s njom uhvatimo mnogo zanimljivih i neponovljivih motiva. Pomak između funkcija je zbog dvostrukih funkcija sporo u odnosu na EOS 1D MkII n. Tako EOS 30D ostaje hobi kamera i od nje ne treba očekivati više. ISO100, 1/1000, f/4, 200mm.

ISO100, 1/125, f/9, 70mm.

ISO100, 1/125, f/16, 10mm.

ISO100, 1/160, f/11, 10mm. U turističkoj fotografiji bez širokog kuta se ne može.

ISO200, 1/400, f/4, 200mm +1,4X telekonverter.

ISO100, 1/100, f/4, 75mm (Tamron 28-75mm f/2.8).

ISO100, 1/1250, f/4, 28mm (Tamron 28-75mm f/2.8).

ISO100, 1/125, f/14, EV-1, 75mm (Tamron 28-75mm f/2.8).

Dileme

 

Neki si već postavljaju slijedeća pitanja. Kupiti ili ne EOS 30D, mijenjati EOS 20D za EOS 30D itd. Dilema je ponešto.

EOS 350D je stvarno dosta jeftinije samo što zahtjevnijem fotografu ne nudi ono što očekuje i za svoj način fotografiranja želi. Tako će ponešto novih kupaca poseći za EOS 30D.

 

EOS 30D je cjenovno u višem razredu nego Nikon D70s, a nižem od D200. Tako nije posve direktan odgovor na D200. Već i cijena od 1400 Eura to i pokazuje.

 

Sa stanovišta mijenjati ili ne EOS 20D za EOS 30D nema jedinstvenog odgovora. Na njega si svatko od vlasnika EOS D60, 10D, 20D mora odgovoriti sam.

Svaki od nas ima drugačije potrebe i želje. Zato jednostavnog odgovora za kupnju ili zamjenu određenog modela nema. Mogu samo dati svoje osobno iskustvo, želju i savjet. Ipak samo s obzirom na moje osobno viđenje i kako bi ja napravio.

Nisam mijenjao EOS D60 za EOS 10D, jer mi se činilo da je za moju upotrebu DSLR kamere razlika između njih zanemariva. Isto tako ne razmišljam od zamijeni za novu EOS 30D, iako nudi već i u odnosu na EOS 20D zanimljiva poboljšanja, a posebice na EOS D60. Iako meni niti EOS 30D još ne nudi ono na što sam naučen. EOS 1D MkII n je sve što trebam, iako očito pretežak da bi ga nosio uokolo. Tako čekam i čekam i mislim da ću dočekati druge godine kameru koja mi nedostaje u današnjoj paleti Canon kamera. Od analognih je to bila EOS 3.

Svi vi koji želite u fotografiji ići naprijed ili doći iz analognog svijeta ili recimo iz EOS 300D, 350D, vjerujte da EOS 30D već nudi odgovor više puta postavljen. Tu kameru stvarno neće trebati mijenjati već nakon tri godine. Ako ćete ostati samo kod hobi fotografije, koji odmah traži novu tehniku čim ju predstave, će vam EOS 30D još nekoliko godina odlično služiti.

Više o kameri, njenom radu, funkcijama i osobinama ću članku dodati kod DIWA testiranja. O upotrebnoj vrijednosti i samoj kvaliteti slike nemam što dodati.

 


Visoki ISO i Canon EOS 30D

 

Kamera EOS 30D se odlično pokazala kod rada s visokim osjetljivostima. Malo šuma i dobro sačuvane tonske vrijednosti te detalji pokazuju da se kamera odlično pokaže u praksi.

 

ISO800, 1/400sek., f/4, 135mm.

 

ISO800, 1/250sek., f/4, 20mm.

 

ISO800, 1/250sek., f/4, 70mm.

 

ISO800, 1/250sek., f/4, 73mm.

 

ISO800, 1/320sek., f/4, 20mm.

 

ISO800, 1/400sek., f/4, 20mm.

 

ISO800, 1/400sek., f/4, 70mm.

 

ISO1600, 1/60sek., f/2.8, 200mm.

 

ISO3200, 1/640sek., f/4, 70mm.

 

ISO3200, 1/2500sek., f/4, 70mm.

 

ISO3200, 1/400sek., f/4, 70mm.

 

ISO3200, 1/320sek., f/4, 20mm.

 

ISO3200, 1/400sek., f/4, 20mm.

 

ISO3200, 1/400sek., f/4, 20mm.

 

ISO1600, 1/100sek., f/2.8, 20mm.

 

ISO1600, 1/250sek., f/2.8, 20mm.

 

ISO1600, 1/320sek., f/2.8, 20mm.

 

ISO1600, 1/200sek., f/2.8, 20mm.

 

ISO1600, 1/400sek., f/2.8, 20mm.

 

ISO3200, 1/500sek., f/2.8, 200mm.

 

Visoki ISO i Canon EOS 30D u turističkoj fotografiji

 

Ako želimo u turističkoj fotografiji uopće fotografirati u slabim svjetlosnim uvjetima, tada bez kamere koja nam omogućava rad s visokom osjetljivošću senzora ne ide. Često trebamo 3200 ISO i ako nam kamera tada ne daje dobre rezultate, slikom ćemo biti razočarani, odnosno biti će neupotrebljiva. EOS 30D mi se pokazala kao odlična turistička kamera. Kao prvo i vrlo važno, nije teška. Imao sam dosta sreće da sam kameru dobio na testiranje u pravom trenutku i u Rim nisam morao nositi veliku i tešku EOS 1D MkII n. EOS 30D nudi mnogo vlastitih podešenja, brzinu rada i nadasve odličnu sliku kod visokih osjetljivosti. I onda kada većina fotografa ne fotografira više, odnosno dobije tamne potresene snimke, s EOS 30D se može tek početi.

 

 

ISO1600, 1/50sek, f/4, 10mm. Kad se već skoro smrači, s EOS 30D još uvijek možemo fotografirati.

 

ISO1600, 1/60sek, f/4, 65mm.

 

ISO1600, 1/80sek, f/2,8, 66mm. Malo tko ima tonski kvalitetno snimljen i nepotresen kip Mojsija.

 

ISO3200, 1/25sek, f/4, 35mm. Slika nam djeluje kao da je bila snimljena pod normalnim svjetlosnim uvjetima. Ali već i podaci o zahvatu kazuju koliko je malo svjetla u vatikanskim muzejima.

 

ISO3200, 1/25sek, f/2.8, 75mm.

 

ISO3200, 1/30sek, f/3.5, 75mm.

 

ISO3200, 1/30sek, f/5.6, 10mm. U unutrašnjosti crkava i muzeja s originalnim slikama imamo na raspolaganju izuzetno malo svjetlosti. EOS 30D i 3200 ISO omogućavaju odlične rezultate.

 

ISO3200, 1/40sek, f/2.8, 30mm. Da Vinci-jeve slike bez tako visoke osjetljivosti nikako ne bi mogao zadovoljavajuće uhvatiti.

 

ISO3200, 1/50sek, f/4, 200mm.

 

ISO3200, 1/60sek, f/4, 28mm. Michelangelova freska u Sikstinskoj kapeli.

 

ISO3200, 1/200sek, f/2.8, 28mm. Svjetlost uništava boje kao i ostale materijale na kojima je ostvarena umjetnost. Zato je većina umjetničkih djela pažljivo čuvano i prikazani su kod izuzetno slabe svjetlosti. Kamera EOS 30D me je spašavala u tako problematičnim svjetlosnim uvjetima. Na slici je tapiserije Posljednje večere u vatikanskom muzeju.

 

Za kraj još nešto izraznih motiva. Smeta me što kamera omogućava samo korekturu u rasponu +/-2EV. ISO400, 1/100sek, f/2.8, 38mm. Na slici je zadnji portal u crkvi sv. Pavla u Vatikanu.

 

ISO1600, 1/160sek, f/9, 75mm. S kamerom EOS 30D možemo doslovce tražiti svjetlost. Trebamo je vrlo malo da napravimo kvalitetnu fotografiju.


© Copyright 2003 by e-Fotografija i DigiFot.com

Na vrh

 
Upiši novost | e-Fotografija |  DigiFot |

Obnovljeno: Apr 5th, 2007 - 22:45:04