Objektivi


Test objektivov II.
By Matjaž Intihar
Jun 4, 2002, 20:13

 

Canon EF-S 10mm. Canon nam kljub samo dvema mm razlike v goriščnici zajame opazno več motiva.

Tokina DX 12mm. Razlika med objektivoma je očitna že v širini zajema. Že v tem elemntu sta si objektiva toliko različna, da jih kot ponudbo ne moremo postaviti na povsem enako mesto. Če pogledamo na obeh slikah levi in desni zgornji rob, lahko opazimo, da oba objektiva vinjetirata zelo podobno, oziroma oba robova sta različna predvsem zaradi drugačnega kota vpada svetlobe na nebu. Za ekstremne širokokotnike je ta napaka pri obeh zelo malo izražena.

Canon EF-S 10mm, f/4, 1/1250sek.

Tokina DX 12mm, f/4, 1/1600sek. V centru tudi zaradi ožjega kota zajema in večje povečave izgleda fotografija boljše. Dal bi rahlo prednost Tokina. Toda na robovih pri f/4 ima Canon krepko prednost. Kakovost obejktivov se meri tudi v tem kako enakomerno riše od centra do roba.

Canon EF-S 10mm, f/8, 1/320sek.

Tokina DX 12mm, f/8, 1/400sek. Pri zaslonki 8 se Tokina pokaže v najboljši luči. Tako v centru kot na robovih je zapis malenkost boljši kot pri Canon. Ima pa Tokina malo več kromatske aberacije na robu slike (levo).

Canon EF-S 10mm, f/16, 1/80sek.

Tokina DX 12mm, f/16, 1/60sek. Zelo primerljiva zapisa. Tokina po zaslonki 8 pričenja izgubljati na kontrastu in slika s tem izgublja tudi na ostrini.

Canon EF-S 10mm. Razlika v zapisu pri različnih zaslonkah (od leve) 3,5, 5.6, 8, 11, 16. Objektiv ima zelo enakomerno risbo pri vseh zaslonkah. Malenkost se pozna slabša kakovost zapisa pri najbolj odprti 3,5 in zaprti 22.

Tokina DX 12mm. Razlika v zapisu pri različnih zaslonkah (od leve) 4, 5.6, 8, 11, 16. Počasi začnemo opažati razliko med objektivoma, oziroma njunima cenama. Pri zaslonki 4 je Tokina zelo mehak in neoster. Kakovost raste in je v srednjem delu f/8 najboljša, nato pa proti zaslonki 16 zopet pada.

Canon EF-S pri 22mm. Pri tej goriščnica ima Canon opazno napako vinjetiranja.

Tokina DX pri 24mm. Tudi pri normalnem širokem kotu, 22mm in 24mm je še vedno opazna razlika v širini zajema.

Canon EF-S 22mm, 1/1000sek, f/4. Zaradi drugačne svetlobe, več zajetega neba je slika za 0,6EV manj osvetljena kot s Tokina. Zato so nekateri detalji drugače zarisani.

Tokina DX 24mm, 1/1600sek, f/4. V uri mi deluje boljši zapis s Canon, V levih oknih s Tokina. Pa je ta razlika bolj delo drugačne osvetlitve 1/1000 proti 1/1600 sek, kot pa razlika v optiki. Tokina tudi na tem posnetku pokaže, da je pri 24mm veliko bolje uravnotežen objektiv kot pri 12mm.

Canon EF-S 22mm, 1/400sek, f/8.

Tokina DX 24mm, 1/320sek, f/8. Razlika gre zopet na račun drugačne osvetlitve. Digitalen zapis se od filmskega razlikuje tudi po tem, da za malenkost drugačna osvetlitev pripomore k povsem različnim tonskim zapisom, kontrastu, ostrini.

Canon EF-S 22mm, 1/100sek, f/16.

Tokina DX 24mm, 1/80sek, f/16. Tokina pri tej goriščnici popolnoma enakovredna še enkrat dražjemu Canonu.

Canon EF-S pri 22mm. Razlika v zapisu pri različnih zaslonkah (od leve) 4, 5.6, 8, 11, 16. Canon ima širši kot zajema in kamera je merila večjo površino neba. Zato so posnetki za cca. EV0.5 različno osvetljeni kot s Tokina. Pri tem motivu se tudi pri obeh objektivih opazi, da je pri tazličnih zaslonkah kamera drugače izmerila svetlobo in izbirala čas osvetlitve.

Tokina DX pri 24mm. Razlika v zapisu pri različnih zaslonkah (od leve) 4, 5.6, 8, 11, 16. V kakovosti zapisa ni bistvenih razlik. Tokina pri daljših goriščnicah že popravlja napake, ki so izrazite v bolj širokem kotu. Slika je pri vseh zaslonkah enakomerna. Zaradi manjšega zajema svetlega neba, pa so detalji s Tokino svetlejši, saj je razlika v osvetlitvi za cca. 0.5EV.

Levo Canon pri 22mm, desno Tokina pri 24mm. V širokem kotu se še vedno dobro vidi razlika goriščnice dveh mm.

Canon EF-S 22mm, 1/125sek, f/11. Malenkost boljša ostrina in kontrast.

Tokina DX pri 24mm, 1/160sek, f/11. V točki ostrenja je dobra risba. Oddaljeni motivi v globinski ostrini pa hitreje izgubljajo kakovost zapisa kot Canon.

EF-S 22mm, 1/125sek, f/11. Canon ima še vedno dovolj kontrastno sliko, z minimalno kromatsko aberacijo.

25 Tokina DX pri 24mm, 1/160sek, f/11. Neostrina je opazna, kromatska aberacija pa izrazitejša.

 

Naprej na stran 3

 


© Copyright 2003 by e-Fotografija in DigiFot.com

Na vrh

 
Vpiši novico | e-Fotografija |  

Obnovljeno: Mar 9th, 2007 - 10:08:49