Objektivi


Zoom - Nikkor AF-S VR 70 - 200mm f/2,8G IF-ED
By Matjaž Intihar
Jan 18, 2004, 03:23

 

Na objektivu je pritrjena velika ploščica z napisom VR (Vibration reduction).

VR (Vibration reduction) je Nikonova oznaka za stabilizacijo slike preko tehnologije, ki je vstavljena v objektiv.

Objektivi 70 (80) - 200mm f/2,8 so bili med zoom objektivi vedno med najbolj cenjenimi. Nikon je dolgo vstrajal na gorišnicah 80 - 200mm. Sedaj pa so tudi oni za deset mm znižali najkrajšo goriščnico. Govori se, vsaj po objektivu 80 - 400mm VR je bilo tako, da ima njihova tehnologija del patenta od drugega podjetja. Le ta pa mu za vse objektive ne pusti uporabe. No uradne razlage ni nikoli bilo. Zakaj pa niso VR vstavili v vse svetlobno močne teleobjektive za PRO uporabnike pa je tisto vprašanje, ki vrta naprej. Vendar se mi zdi, da že to leto patentu za določen vitalen del tehnologije za stabilizacijo slike poteče prepoved uporabe. Tako, da lahko upamo, da če je kaj resnice na tem, da bo tudi Nikon kmalu razveselil svoje uporabnike s to tehnologijo v večih objektivih.

In kako se obnese VR tehnologija v praksi. Med preizkusom D2h, sem v zelo slabih svetlobnih pogojih s pomočjo višje nastavljene občutljivosti pri goriščnici 200mm fotografiral napis na plakatu. Prva fotografija je posneta brez vklopljene VR možnosti, druga z njo. Razlika je očitna. Do kje pa vas še nestreseni posnetek zadovolji, pa je povsem subjektivna ocena vsakega gledalca posebej. Takole na moje oko pa lahko rečem, da nam tudi VR tehnologija omogoča za dve stopnji daljši osvetlitvi. Pri daljših časih, ko že prečkamo limit, pa lahko opazimo, da včasih z nekaj daljšim časom zaradi večje mirnosti fotografa dosežemo celo manj stresen posnetek kot z nekaj desetinkami krajšim. V primeru na slikah sem brez VR s 1/20 manj stresel kamero kot pri 1/40 sekunde. Mogoče se vam bo na ekranskih slikah zdelo, da posnetki pod 1/60 sekunde tudi z VR funkcijo niso streseni. So in še kako so, za vrhunsko uporabo. V tem primeru je že treba uporabiti stojalo. Ekran nam zna velikokrat lagati. Ko sliko osvetlimo na foto papir ali tiskamo v reviji te napake prej opazimo.

Torej nekaj VR lastnosti je že v fotografu in načinu proženja kamera. Ostalo pa doprinese še dodatna tehnična lastnost. Ta objektiv je za PRO fotografa vsekakor nujen del opreme.

In da Nikon zna narediti vrhunsko kamero v to nisem nikoli dvomil, čeprav tega nekateri nikoli ne preberejo. Zadnjič sem si ogledal po nekaj letih reportažnega dela dva močno obtolčena Nikon F5. Na enem je manjkalo že polovica črne eluksirane barve, guma, ki je namenjena boljšemu oprijemu se je že odlimala, toda kameri še kar delata. In optika. Serviser mi je pokazal razstavljen starejši Nikon 80 - 200mm f/2,8 objektiv, ki je fotografu padel v vodo. Po nekaj urah čiščenja je deloval kot nov. Čeprav je bil takrat nevtralni serviser je dejal. Take tehnike Canon še ni odkril. Mislim, da bi njihov v takih pogojih po servisu le delno deloval.

In vedite. ED, L, in nevem kakšne PRO oznake na objektivih z visoko ceno, le te nimajo vedno zaradi vrhunskih optičnih lastnosti. Ampak so v prvi meri to objektivi, ki nam omogočajo delovati tudi v pogojih v katerih se povprečen ljubitelj fotografije nikoli ne bo znašel. Robustnost je pri teh objektivih na prvem mestu. Optične lastnostji pa ji samo sledijo. In tako je tudi pri predstavljenemu 70 - 200mm VR objektivu. Že ko ga primeš v roko veš, TO JE OBJEKTIV.


Nikon D2h in VR 70 - 200mm f/2,8

Sedaj ko je Nikon naredil vrhunsko reportersko digitalno kamero, mora še v svoje najmočnejše teleobjektive vgraditi VR lastnost. Le na ta način mu bo med PRO reporterji uspelo loviti korak s Canon-om.

Na drugi ploščici so vsi podatki o objektivu.

1/320, f/4.0

1/320, f/2,8, plus VR

1/160, f/5,6

1/160, f/4.0, plus VR

1/80, f/8.0

1/90, f/5,6, plus VR

1/40, f/11

1/45, f/8.0, plus VR

1/20, f/16

1/20, f/11, plus VR

1/10, f/22

1/10, f/16, plus VR


Ni vse v objektivu v digitalnem foto svetu!

Kako je danes zelo težko v praksi preizkusiti kako dober je objektiv si lahko pogledamo na spodnjem primeru. Verjamem, da je ta nikonov objektiv mnogo boljši tako po ostrini, kontrastu kot napakah leč, kromatski aberaciji, vinjetiranju itd. Toda če ne preizkusimo objektivov na enaki kameri z preizkusom kakovosti objektiva ni nič. S film kamero je enostavno. treba je vzeti samo enak film. V digitalni dobi ima tipalo in elektronika veliko vpliva na kakovost končne slike. Kar ne moremo si predstavljati fotografi, kateri smo fotografirali in preizkušali opremo na film, da ima lahko ta ceneni 55 - 200mm objektiv na koncu boljšo sliko. Najbrž bi dobili enak rezultat če bi vzeli EOS 1D in 70 - 200mm L f/2,8 in Nikon D100 in recimo 28 - 200mm D objektiv.

In nauk. Kaj nam pomeni dober objektiv, če nam tipalo in elektronika v kameri ne zmoreta zagotoviti kakovosti. Sedaj moramo biti še bolj pozorni na pravilno izbiro kamere in objektiva. Zakaj bi dajali velike denarje za objektiv, če nam ne prinaša njegova kakovost nobene koristi.

Nikon D2h, VR 70 - 200mm, 1/10 sekunde f/22

Canon EOS D 60, EF 55 - 200mm, 1/3 sekunde f/22


Opozorjen sem bil s strani bralcev, da je zgornja primerjava neprimerna, ker je bila najbrž na VR objektivu lastnost stabilizacije slike vklopljena.

Ob preizkusu si nisem predstavljal, da Nikon še ne omogoča uporabo VR lastnosti na stojalu in da jo je treba izklopiti. Pri 1/10 sekunde je stabilizacijo slike pametno uporabit kljub stojalu. Konkurenca nam to že dve leti omogoča. Zato so za primerjavo spodaj še dve fotografiji posneti z makro objektivoma. Tu pa razlika ni več tako drastična. Vendar posnetek ni makro, torej od blizu, da bi lahko ocenjevali ostrino. Bolj si lahko ogledamo barvni zapis, za kar je tak motiv tudi primeren. Vseeno pa velja zgornji zapis, da je danes nemogoče narediti praktični preizkus objektiva, če ne uporabimo enake kamere.

Canon EOS D 60, EF 50mm makro, 1/4 sekunde, f/22, ISO 100

Nikon D2h, Micro Nikkor 60mm, 1/15 sekunde, f/22, ISO 200


© Copyright 2003 by e-Fotografija in DigiFot.com

Na vrh

 
Vpiši novico | e-Fotografija |  

Obnovljeno: Mar 9th, 2007 - 10:08:49