Objektivi


Tamron 28-75mm f/2,8 XR Di LD Aspherical
By Matjaž Intihar
Jul 24, 2006, 08:00

 

Tamron nam že preko 20 let nudi objektive za vse glavne znamke zrcalno refleksnih kamer (Canon, Minolta (sedaj Sony), Nikon, Pentax). S prihodom digitalnih kamer pa tudi Tamron vstopa v svet objektivov prirejenih za tipala manjših formatov. Tamron s svojo široko paleto objektivov dobro zalaga trg kot fotografe. Pri nas je malo znan in cenjen, še največ je videti njihovih objektivov 28-200mm (test) in 28-300mm (test), (testII). Manjša težava oziroma bolj marketinška slabost je, da še ne uporabljajo hitrih motorjev za premik leč in da še v nobenem svojem objektivu nimajo sistema za stabilizacijo slike, čeprav to zadnje pri hobi fotografih omogoča stabilizacija slike preko tipala (Sony, Pentax). Toda za hobi uporabnika in ljubitelje fotografije to niti ni tako pomembno. Ne fotografirajo vsi hitrih akcijskih motivov, da bi potrebovali najhitrejši način ostrenja ali pa v močno slabih svetlobnih pogojih, da bi stabilizacija slike vedno bila potrebna. Prednost objektiva TAMRON 28-75mm f/2,8 XR Di LD Aspherical je povsem drugje. Za njegovo ceno cca. 100.000SIT dobite optično dober, kompakten, lahek in predvsem svetlobno močan zoom objektiv s kotom zajema največkrat uporabljenih goriščnic ter z notranjim ostrenjem. Objektivi bolj znanih proizvajalcev s temi lastnostmi so lahko tudi več kot 3x dražji. Tako pa hobi fotograf za primerno ceno dobi objektiv, ki mu nudi dobro svetlobno moč, da lahko z njim fotografira tudi v svetlobno slabših pogojih ali, da pri odprti zaslonki uporablja krajše čase osvetlitve pri nižji občutljivosti (ISO) ali pa, da objektiv uporablja za fotografiranje portreta. Objektiv mi je na preizkusu odlično služil tudi v popotniški fotografi. Majhen in lahek ter z dobro kakovostjo slike je kot nalašč za zahtevnejšega hobi fotografa, kateremu je cena (ne ime ali tehnični testi) eden izmed ključnih elementov pri nakupu.

Tamron kot neodvisni proizvajalec objektivov nam nudi nastavke za večino DSLR kamer. (Razen za Olympus, Panasonic in Sigma).

Že na prvi pogled se vidi, da je objektiv dobre in trdne konstrukcije.

Neodvisni proizvajalec dodaja na objektiv množico napisov. S tem poizkuša hobi fotografu pokazati, da je objektiv narejen iz leč, ki zagotavljajo čim manj optičnih napak.

Izteg objektiva pri 75mm.

Nastavek (bajonet) za kamero je iz kakovostnega materiala.

V praksi mi je objektiv odlično služil v notranjih prostorih, kjer imamo na razpolago zelo malo svetlobe.

Dobra svetlobna moč objektiva nam omogoča prikazati motiv kot da bi fotografirali pri povsem normalnih svetlobnih pogojih. Toda ta posnetek je zajet pri 3200ISO, f/2,8 in komaj sem uspel dobiti 1/30 sekunde. Tako dolg čas osvetlitve nam ne omogoča nestresenega posnetka.

75mm, 1600ISO, 1/160sek., f/9.

Pri večjih povečavah se opazi, da nam tudi 1/160sek. še ne garantira nestreseni posnetek pri goriščnici 75mm.

53mm, 1/160sek., f/2,8, 1600ISO.

62mm, 1/160sek., f/3,2, 1600ISO.

Izrez 1:1.

60mm, 1/60sek., f/2,8, 3200ISO. Hobi popotniški fotograf v objektivih ne išče "popolne" kakovosti. Ampak predvsem možnost zajeti dober posnetek takarat, ko ga mora za lastni arhiv. Objektiv pa je s svojo ceno za marsikoga že dosegljiv in z njim boste brez težav lahko fotografirali tudi pri zelo slabih svetlobnih pogojih.

59mm, 1/25sek., f/4, 3200ISO. Objektiv dobi še večjo vrednost, če ga uporabite na kamerah, ki nam nudijo stabilizacijo slike preko tipala.

28mm, 1/40sek., f/4, 800ISO. Kot zajema je pri Canon kamerah enak ekv.35mm, 44.8mm. Ne računajte, da boste s kamerami z manjšimi tipali lahko posegali po širokem kotu zajema.

28mm, 1/400sek., f/6,3, 100ISO.

Izrez 1:1. Zgornji podatki bi morali zagotoviti nestresen posnetek. Tako lahko v večji povečavi vidimo ostrino objektiva pri 28mm in f/6,3. Ni popolno, toda redki objektivi v tem razredu nam bodo dali opaznejše boljše rezultate. Sploh pa ne iz tega cenovnega razreda.

28mm, 1/320sek., f/11, 100ISO.

37mm, 1/60sek., f/14, 100ISO.

Velika prednost objektiva se pokaže pri njegovi ceni za svetlobno moč f/2,8 in pri fotografiranju ob še tako majhni količini vpadne svetlobe v ambient.

stran2

 


© Copyright 2003 by e-Fotografija in DigiFot.com

Na vrh

 
Vpiši novico | e-Fotografija |  

Obnovljeno: Mar 9th, 2007 - 10:08:49